Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2009 10:13 - Рене Магрит - човекът с бомбето
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 22281 Коментари: 17 Гласове:
3

Последна промяна: 18.10.2012 11:42


image
Рене Магрит е известен художник, роден (1898г.), живял и работил в Белгия до края на живота си ( 1967 г.)  Един от големите сюрреалисти в световен мащаб. Повлиян в началото на работата си от  Де Кирико, по време на войната се отдава на плаката и рекламата. Характерно за стила му е съчетаването на предмети от ежедневието и бита в един необичаен контекст, което отключва нови значения. Дава размах на въображението.
  Сам Магрит описва тези си картини като "Видими изображения, които не крият нищо, само внушават мистерия, а мистерията е непознаваема". Живо се интересува от връзката предмет - образ - наименование. Този интерес се проектира в редица "думи - картини". Поради необичайното съчетание познат образ - друго наименование всеки предмет навежда на мисълта, че съществува друг, който е зад него. Втори план.

image

една от най-известните му картини от този период , надписът противоречи на изображението ( "Това не е лула")


image

тези дървета-листа също харесвам


image


Магрит е привлечен от свързването на противоположностите, както в картината горе. Небето - ден. Отражението във водата - нощ.

Изкушен е от поставянето на битийните елементи извън обичайното им обкръжение и прави това с изтънчен усет за предмета и провокира въображението на зрителя. Създава надреалност.

image


От всички негови картини, които съм разглеждала с удоволствие, най-свойски усещам безпределните му небеса, небето, което е навсякъде!

image

тази картина исках да бъде корица на книжката ми, но си остана само желание


image

тези "отпрозоречни" пейзажи с поглед отвътре - навън и последващ звън също са характерни за него


image

гълъбът - цял небе, което слиза над морето носи такъв необят, че ми припърхва всеки път като я видя

image

тази пък винаги ми казва, че човек е омесен от небе и стига само да се оглежда често в него, да не забравя да поглежда нагоре



image

тази картина е рисувана 1963 година, малко преди смъртта на художника, в последните си години той започва упорито да рисува човекa с бомбето - себе си

image

въпросният човек, скрит с ябълка- мистерия, която е самата себе си


За мен обаче Магрит ще си остане не човекът с бомбето, а човекът с небето.
Човекът - небе.

image


image



Тагове:   въображение,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. glarus - Интересен художник
25.03.2009 10:29
Картините му са наистина мистерии.
Беше ми удоволствие. Подходящи са за първата корица на книги, поне така ми се струва.
Благодря за това!
цитирай
2. compassion - Много ми хареса
25.03.2009 13:43
твоето представяне. Уж всички едно гледаме, а как различно виждаме. Благодаря ти за дълбокия поглед!
цитирай
3. martiniki - гларус,
25.03.2009 13:56
повече от интересен и загадъчен, всяка картина разказва история, вдъхновяващ е
цитирай
4. martiniki - compassion,
25.03.2009 13:59
инак щеше да бъде такава скука, а и това е изкуството - светът през погледа на отделния човек, уж един и същ а така различно нарисуван, разказан, композиран...
благодаря за присъствието!
цитирай
5. bovari - В днешния ден е подарък такава среща!
25.03.2009 15:11
"Създава надреалност" - той в багри, друг със слово:)
Благодаря,martiniki!
цитирай
6. martiniki - всяка среща
25.03.2009 15:58
с такъв творец е подарък и ми дава надежда и вяра за бъдещето на света

Много ми е близък, открих го преди три-четири години и почувствах общ небесен корен;)
цитирай
7. bovari - Най-странното е, а може би нормално........
26.03.2009 15:58
че малките деца разглеждат с интерес тези картини и дават наистина свежи наименования:)
цитирай
8. gor - Пак ми откриваш непознатото!
26.03.2009 17:11
Зарадвах се. Защото не го познавах, а изведнъж ми хареса.
цитирай
9. martiniki - :)
26.03.2009 17:28
бовари, децата са истински откриватели и имат най-чистия поглед
цитирай
10. martiniki - gor,
26.03.2009 17:30
винаги се радвам да споделя нещо, което ме е впечатлило, което ме е възхитило и "треснало" - обикновено в стихчетата се възторгвам, но понякога намирам време-търпение и за такива изложбени текстове;)
цитирай
11. troha - Чудесно си се справила!
28.03.2009 19:14
Магрит е великолепен художник. С удоволствие бих чела още други постинги като този за други художници, които харесваш. Вземи да направиш една галерия в блог.бг :):)
цитирай
12. martiniki - Много
28.03.2009 20:35
от картините, които харесвам си останаха неприбавени, но сега - чрез интернет, са достъпни за разглеждане от всеки, който проявява интерес

преди време направих такъв постинг-представяне за Де Кирико - текстът основно преведох от руски с някои мои вметки : http://martiniki.blog.bg/viewpost.php?id=40077

а имам и за Климт и А. Муха, но те са далеч по-постни откъм текст, предимно споделих картини, които ме очароват...

Друг един постинг, който е посветен на творчеството на Антонио Гауди и който, нескромно ми се струва, се получи интересен :
http://martiniki.blog.bg/viewpost.php?id=139127

Бях започнала да пиша за Хундерсватер един материал и си записах доста снимки на сградите, чийто баща се явява, но за мой срам изоставих и не знам дори къде съм го бутнала в папките :(

Поздрави за теб, трохице! :)
цитирай
13. stasja - любимчик
28.03.2009 21:51
ми е Рене, благодаря ти че ми го припомни, Мартиня! :)
цитирай
14. martiniki - приятно ми е
29.03.2009 07:26
да си го припомням, Стас :)
цитирай
15. анонимен - от Детелина
17.12.2010 12:25
Чудесно представяне!
цитирай
16. magicktarot - Тук съм и аз! Благодаря ти за този постинг, Дора-Марта!
29.12.2011 18:35
Издирих те покрай моя постинг за "изчезването на пространството" и Борхес! :)))
Поздрави!:)
цитирай
17. martiniki - magicktarot - привет, Магична,
29.12.2011 19:09
добре си надникнала)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5811669
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930