Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2010 22:54 - Mirador del Rio
Автор: voinyt Категория: Туризъм   
Прочетен: 6329 Коментари: 9 Гласове:
8

Последна промяна: 29.12.2010 15:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Минаха се някакви си два дни и пак ми се отвори прозорче да се пошлая.
   Посоката е повече от ясна- Mirador del Rio, за който ви споменах предният път.
   Както ви споменах mirador означава наблюдателна площадка, а Rio е думата за река. Та бях много любопитен да я видя тази река, защото за толкова време тук все още не бях видял дори поточе, за реки да не споменавам. 
   Речено- сторено. Станах рано /още в 10 часа...тцтцтц../ и  подкарах на север. Какъвто съм си Калитко /надявам се все още си спомняте за овчарчето Калитко/ времето се оказа облачно.

image

   За сметка на това ветрецът полъхваше приятно, нямаше никакъв спомен от вчерашната жега.
   Пътем отскочих до Jameos del Agua с някаква бледа надеждица да открия загубената си лула, но тя /надеждицата/ беше грубо погребана на входа. Да се задави с вечерята си този, който си я е прибрал.

image

   Скулптурата е творение на споменатият по- рано сеньор Манрике, който е и инициаторът за изграждането на тази туристическа забележителност.
   Познати ме бяха информирали предварително, че входът е 6 евро, вътре имало само едно кафене и магазинче със сувенири, както и наблюдателните площадки, разбира се. Но ако мръднете малко по- вляво, можете да видите същата гледка, при това без пари.

image

    Е, не че съм скръндза, но да дам 6 евро за нещо, което мога да видя за без пари... Поне едно кафе да влизаше в цената на билето, а то не, на всичкото отгоре цената му е космическа /Е, не чак космическа, ама 2 евро си е доста скъпо/.

image

   За сметка на това гледката е страхотна. Оказа се, че няма никаква река, просто това е името, което са дали на протока, разделящ двата острова,

image

   Островчето се нарича La Graciosa е обявена за национален парк. Има само 2 градчета /не че има и много място за повече/ и спокойно можете да достигнете с него с ферибот.  А от площадката можете да го гледате и с телескоп. Срещу заплащане естествено.

image

   Незнам дали има нещо интересно, в рекламните брошурки не споменават нищо, въпреки че е пълно с реклами от сорта на „Открийте La Graciosa и точка къде се намират фериботите. 

image

   Бях се замислил да потъря пристанището и да се поинтересувам за цената на ферибота, но гледайки голите скали, желанието ми се изпари, напоследък ми идват нанагорно.

image

   Докато си снимах, наблизо притича ей тази животинка, жал ми стана, толкова изгладняло животно виждам за пръв път в живота си, струва ми се...

image

   Поразгледах скалите, спускащи се плавно към морето, на живо са много впечатляващи, уверявам ви.
   На връщане предпочетох да поема по друият път, който достигаще до тук. Доста по тесен, без маркировка, но изглежда много примамливо в моите очи.

    image

   Пък и това е възможност да видя още нещо ново.

image

   Изобщо не съжалявах в последствие. Вярно, отново голи скали, но цветовете са страхотни. Пък и слънцето ми направи усуга да се покаже за малко, та да подобри условията за снимане.

image

    Пък и скалите, покрити с този сив мъх са прекрасни.

image

   Предполагам, че щях да отнеса доста псувни, ако имаше кола зад мен, когато съзрях този масив, защото пътят е тесен и лекото разширение, на което спрях, го видях в последният момент, така че гумите бая поизсвириха преди да спра.

image

   Обещах си ако мога някой ден, да паркирам колата някъде наблизо и да пробвам да го изкача.
   Постепенно пътят изви към вътрешноста на острова и започна да се издига, което пък разкри прекрасна гледка пред мен.

image

   
Между другото, не знам дали съм споменавал, но тук пътищата са страхотни за мотористи. Вярно, не са в отлично състояние, на места асфалта е доста поизтъркан, но движението е доста слабо, гледките са страхотни, а и се намират доста завои, включително 180 градусови, изсечени в скалите, извисяващи се от двете ви страни.
   За съжаление аз съм с кола, а място, където да се отбие кола йок. 
Така че снимки на тези красиви завои нямам.
   Е, предполагам с повечко желание, можех да отбия малко по нататък и да се върна пеша с фотоапарата, но ме мързеше, а и облаците бяха понапреднали, та светлината беше кофти /страхотно оправдание за мързел/.

image

   Но пък не можах да не спра да снимам тази красива панорама. Вдясно малко не съм ги напаснал, но пък си е красиво.
   Малко по- нататък открих заведение с огромни панорамни прозорци, откъдето може да се  насладите на същата гледка. 

image

   Обградено е със широки тераси. Вятърът бе толкова силен, че парапетите се тресяха целите от поривите му.
   Недостатък бяха само доста мръсните стъкла...

image

   ...както и вътрешното оформление, което ми напомняше доста за закусвалните от комунистическите години на България.

image

   
Но пък кафето беше евтино, силно, точно както го обичам, а тортата плачеше за повторение.

image

   На път за вкъщи се опитах да снимам и залеза. Тук това е нещо доста трудно, ако не си заел позиция предварително, защото слънцето залязва доста бързо. В рамките на 5/10 минути не си ли намерил подходящо място и ъгъл вече е късно. Но пък очите ми продължават да пазят спомена за великолепните цветове.
   Беше един приятно изкаран ден. Скоро отново.





Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
26.12.2010 22:56
За произволните промени в размера на текста можете да благодарите изключително на страхотният екип на блог.бг.
цитирай
2. bizcocho - Привет! :) И от тук, честита Коледа! ...
26.12.2010 23:02
Привет! :) И от тук, честита Коледа! Радвам ти се и ми липсваш! :))))))
цитирай
3. spass - Честита Коледа!
26.12.2010 23:23
Поредна красива разходка, за което ти благодаря искрено!
Страхотен си, Войне!
цитирай
4. aida - Честита Коледа и от мен !!!
27.12.2010 08:09
Прекрасна разходка voinyt :) Желая ти прекрасниге неща никога да не те напускат. Бъди здрав и успявай !

А по повод на управлението на блога - :))), незнам дали има по-глупаво поведение от това да работиш срещу себе си !?? , но не е лошо, глупоста на хората не ни остава да скучаеме - при това е и забавно. Нека дишат невзрачните човечета :)))))))
цитирай
5. bapha - браво...
28.12.2010 11:45
прекрасно запълнен прозорец :)
поздрави
цитирай
6. анонимен - само казвам. . .
31.12.2010 02:33
Приятел, стигнал си толкова далече и за едните 6 евро...развали цялата магия на гледката! Да не ги беше споменавал въобще...да не се излагаме като Бай Ганьо, че сме скръндзи, само казвам. . .
цитирай
7. анонимен - питам се
01.01.2011 13:02
Не му ли подхвърли нещо на бедното куче? Сви ми се сърцето от вида му...
цитирай
8. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.01.2011 16:43
Anonimen6 и аз така мислех преди, докато не се запознах с цените на островите, които са с 50 до 100% по- високи отколкото на континента. А имам и намерение да опитам да посетя и някой от другите острови, което си е сериозен разход. А и нямаш идея какъв мерак имах да му седна да пия едно кафе там, ама човек трябва да си преценя възможностите.
Ан7 и на мен ми се сви, ама нямах абсолютно нищичко в мен...
цитирай
9. анонимен - от анонимен6
03.01.2011 22:47
до самотният войн
разбирам приятелю . . . приятно прекарване на всичките ти бъдещи пътешествия през новата година и повечко пари!! :D
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: voinyt
Категория: Други
Прочетен: 734650
Постинги: 84
Коментари: 584
Гласове: 1936
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930