Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2013 12:46 - С колело из Андалусия II
Автор: voinyt Категория: Туризъм   
Прочетен: 2699 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 13.11.2013 12:57


    Малко нещо се позбавих с писането, но покрай обиколите с колелото тези дни не ми остана много свободно време.
   В Севиля пристигнах доста по- рано от предвиденото. Не вярвах, че ще се добера преди 8/9 вечерта, дори малко преди града спрях за 2 часа да почина и заредя батериите и въпреки това в 6 вече бях в центъра.

image

   Още в началото ми направи много добро впечатление с велосипедните си алеи, които в последствие видях из целия град /поне тази част, която успях да разгледам/.

image

   Това е пешеходна улица, минават само трамваи, мисля понякога и таксита, но не съм сигурен. За да не развалят настилката, велоалеята е отбелязана с тези оригинални метални капачки.

image

   Поразпитах един полицай как да се добера до един парк, за който знаех, че е наблизо. Бях решил да се тръшна на някоя пейка там и да дочакм моят човек да се прибере към Севиля и да ме подслони.

image

   Бях доста уморен, още повече покрай обикалянето да вляза в града бях навъртял 125км. Намерих си спокойно местенце, но реших, че моят стол е по- удобен от пейката /което си беше вярно/ и се тръшнах на него. Малко ме гледаха като извънземен, но според един приятел аз съм си точно такъв, така че няма проблеми.
   Между другото се оказа, че има някакъв празник и в парка имаше доста забавления за деца, както и доста шатри  тип сегийки или заведения. Поотпочинах малко и любопитството ми надделя.
   Не е като да имаше нещо много интересно. Красиво аранжирано и прочие, но в крайна сметка кръчми и сергии. Тук обаче ми се случи нещо интересно.
   Както си се разхождах видях, че продавт маслини. Тук господсват зелените маслини, като ги приготвят с десетки различни маринати. Продават се често по пазарите и цените варират. Това са едно от малкото места, където могат да се намерят и черни маслини, с каквито съм свикнал от малък и, честно казно, ми липсват.  Та реших да си взема 200г черни маслини. Обслужи ме мъж на моите години някъде, весел пич. Заразпитва ме откъде с това колело, накъде, как, защо... Разказах му, че просто си правя обиколка за удоволствие, стараейки се да не харча повече от необходимото. Човека много се ентусиазира, претегли ги и реши да ми добави още екстра, от него. После се огледа към колегите си /беше дълъг щанд с доста стока и работеха 3ма освен него/ и като видя, че никой не го гледа, бутна маслините в ръцете ми и отказа да вземе парите: „Вземи, вземи, нуждаем се от повече хора като теб”. Пожела ми късмет и с усмивка се върна към работата си. Ей такива жестове стоплят човек от вътре.

image

   В последствие се разбрахме с моя приятел да се чакаме край стадиона на Бетиз, че хем е по- близо до тях, хем по- лесно да паркира колата и да ме намери, отколкото край парка.

image

   В последствие се оказа доста трудно да се намерим, защото същата вечер имало мач и място да се спре наблизо нямаше, да не говорим за десетките разочаровани фенове, изливащи се от стадиона. Явно отбора им беше загубил.
   В Севиля остнах три дни, вторият от който не спря да вали като из ведро. Все пак успях да се поразходя из града и наистина ми допадна- широки улици, много зеленина, навсякъде дървета край улиците, човек може с кеф да се разхожда.

image

   Още повече, че севилянките се оказаха доста красиви.

image

   Като цяло основните забележителности са ловният дворец на краля....


image
 
   ...който отвън практически не се вижда, както и катедралата...

image

   ...известна като най- голямата такава в Испания.
   Не разгледах нито едното, нито другото. На катедралата дори не се главоболих да и правя снимки. Не знам защо, нямах никакво желание просто. Отделно входа на всяко едно беше 8 евро, които аз нямах желание да платя.
   По едно време се навряхме в едно малко площадче, където се оказа изхода от ловният палат. Всички влизат отпред и излизат от задният вход. Мдааа, кръговрата на природата не търпи празнини...
   Направи ми кофти впечатление, че на излизане всички се избиваха да снимат...

image

   ...тази кула, а в същото време точно до тях седеше едно момиче и рисуваше красиви малки картини...

image

   ...а те дори не я поглеждаха. А на мен някои от тях наистина ми харесаха...

image

image

image

   Струваха по 10/15 евро малки/големи и ако имах пари щях да купя поне две или три от тях.
   На мен обаче много ми харесаха и малките улички наоколо...

image
 
   ...както и градският парк.

image

   Всъщност централният, ако трябва да бъда точен. Има няколко парка в града, един от тях видях на влизане, но не спрях да го разгледам.

image

   Точно в този се намираха палатките, които се оказа, че са там за цял месец. Минахме през деня и спряхме на гръцката палатка да хапнем гирос.

image

   Точно отсреща имаше едно портокалово дръвче без нито едно листо, но отрупано с плод, тъкмо реших да го снимам и...

image

   ...се оказах последният, който ще го направи...
   Отидохме и до площад Испания с красививят дворец...

image

image
 
   Нямам представа какъв дворец е, а и не попитах. Доколкото разбрах често вечер се изнасят представения на самият площад. Сигурно ще е готино, но мен повече ме грабна потъналият в зеленина парк наоколо.

image

   Не мисля, че има какво да го коментирам, затова просто ще ви го покажа /т.е. някаква малка част от него, но който иска повече- да го посети/.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

   Изобщо много красиво и приятно. И мирише такова едно на зеленина...
   На третият ден в един от парковете открихме два музея...

image

   ...на изкуството и обичаите...

image

   ...както и археологическият.
   На майтап попитах приятеля ми каква е възможноста да влезем вътре без пари и отговора беше- 50 на 50. 
   В Испания повечето музеи в определен ден от месеца са с безплатен вход. Така например, в Малага музеят на Пикасо е безплатен всяка последна неделя от месеца
, в крепоста може да се влезе без пари всяка неделя до обяд и т.н.
   Вероятноста не беше голяма, защото безплатните входове обикновено са все в неделя, но решихме да опитаме. Оказа се, че за граждани на европейският съюз входа е безплатен, а за останалите е 1.50е. Носехме документи, така че влязохме безплатно, но така или иначе цената си е символична. Особено на фона на входа за катедрaлата и ловният палат...
   Накрая ще пусна допълнителни линкове към снимките от двата музея.

image

image

image

image

   Близо до музеите беше това малко площадче пълно с гълъби.

image

   Естествено заобиколено с три сергийки за храна за гълъби...комерс...

image

   Дайте пъъъттт...
   Както казах по- рано през целият град има прекарани велоалеи. Отделно навсякъде има стоянки с колела под наем /така и не се сетих да погледна цената от любопитство поне.../ и си личи, че колелото е доста използван транспорт. Стоянките почти редовно бяха почти празни, отделно видях много хора използващи собствени велосипеди, както и много майки и бащи с деца на допълнителна седалка. А и местата за заключвне на колела като цяло бяха отрупани, т.е. има условия и хората карат.

image

    Което прави смешни твърденията на някои нашенски политици, че нямало достатъчно колоездачи, че да се влага в инфраструктура....
   През Севиля минава река Гуадалкивир...

image


   ...мизерия има по цял свят...

image

   ...и покрай нея има изградени широки пешходни площи...

image

    ...а и някои много приятни заведенийца.

image

image

image

   Тук се „запознах” /в кавички, защото дори за имената си не попитахме/ с този професионален фотограф. Човека все още ползва апарат от 70те години на миналият век. Казва че има доста и модерни апарати, но с този прави най- добрите си снимки. Показа ми някои от тях на телефона си, без да се усетя взех да ги хваля за композицията и светлината и в един момент /усещайки се че говоря с професионалист все пак/ сконфузено се извиних. Като цяло лежерен разговор на брега на реката на фона на Франк Синатра с лула в ръка. Абсолютен релакс.  Чак като станах да си тръгвам някакви шведки помолиха да им се пусне малко хаус, оттървах се навреме.

image

   Е, аз професионалист определено не съм, но успях да хвана този кадър.
   Трите дни почивка, меко легло и топъл душ се изнизаха доста бързо и стана време да приготвям багажа и да потегля в посока Кадиз, откъдето бях решил междувремено да завъртя навръщане. Но за това следващият път.

   Снимките от музеите не съм ги преглеждал, качих всичко наред. Предполагам има размазани и повтарящи се, но нямах време и възможност да ги подбирам.

   Музей на изкуствата и обичаите:

http://voinyt.snimka.bg/europe/museo-de-artes-y-costumbres-populares.787044

   Археологически музей:

http://voinyt.snimka.bg/europe/museo-arqueologico-sevilla.786704


   За досадни разлики в шрифта или разстоянията между снимки и текст може да благодарите на "великолепните" администратори на сайта.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: voinyt
Категория: Други
Прочетен: 735553
Постинги: 84
Коментари: 584
Гласове: 1936
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930