Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2010 21:28 - За кучетата, за тревата и за Пиза
Автор: voinyt Категория: Туризъм   
Прочетен: 8380 Коментари: 19 Гласове:
13

Последна промяна: 02.03.2010 22:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Ето на- връщам се от България. Карам си аз из красива  Италия и се възхищавам на манията им по мостовете,  просто навсякъде ги има и всичките са едни високи, високи...  Припомням си на идване по какви мостове пътувах...мост- тунел- мост– тунел! А под мостовете, долу в ниското, 8-9 етажни сгради, едни малки такива... То мостове, то чудо...   Абе строяли хората, не си играли. Жалко само, че няма къде да спреш да ги снимаш. Ама на- поне се нагледах. Както някой някога ми беше казал- туриста прави снимки, а пътешественика създава спомени...дали съм от вторите? Иска ми се, в това съм сигурен.

   Та карам си и се наслаждавам и се чудя на тези хора- няма хълм или връх без църква и селце... Ама няма! Карам по второстепенни пътища, защото ми писна от магистрали, пък и гледката е друга. Карам през планините- хубави пътища, плавни завои...просто да ти е кеф. И на всеки връх- църква. С по 10-15 къщи наоколо. Ето ви едно такова.

image 

   И все така- на най- високото.

image

   Ето още едно, но малко по- голямо.
   
А пътят- просто чудесен.


image

 

   Тук съм високо в планината, карам по едно плато, след малко ми предстои спускане. Как да не караш с кеф..
  
Та карам си аз пози хубав път и в един момент какво да видя- кучета! Ама цяла глутница.

image

   Собственикът им (предполагам), точно пред мен им хвърли цяла торба с кокоши глави, да не стоят гладни хайваните.
   А пък най- хубавото от тях...


image

 

   ...ме изгледа тъжно...

image

  ...и се отдалечи... Кучешка му работа, сигурно не е било гладно.
  
Та докъде стигнахме...а да, продължавам аз напред и пред мен табела- Пиза ... Тюх да му се не знае...явно е близо, а вероятно няма да мина край него. Ама пък  пред мен е едно симпатично италианско селце- няма начин да не спра, без туй се поуморих вече. Пък и както казват хората- като няма риба и ракът е риба!

image

image

   Нали ви казах- все по най- високото...

image

   Абе хладничко си е краят на ноември месец...

image

   И каква красота- навсякъде зеленина, нещо, което адски ми липсва в Испания...(И кокичетата. И те много ми липсват, а в България имаше толкова много...Ама сега за Италия пишем, така че млък!)

image

   А явно скоро е валяло...

image

   ...и реката бясно влачи кал по пътя си.
   
А точно покрай моста...

image

   ...алея с пейка за раздумка със приятели.
   А под моста...

image

   ...мост. Не е като да няма. {:

   Поразгледах, поснимах и реших, че за почивка е достатъчно. Качих се в колата и подкарах отново. Насреща ми табела- Пиза... Я виж ти, тя да не ми е по пътя... Няма начин, ако видя табела на която пише 20-30км...- завивам натам. И изведнъж- 5км. А няма начин. То е като да идеш в Италия и да не опиташ пица. Просто не може да се пропусне, все пак толкова съм чувал за наклонената им кула, пък и снимки съм гледал. Десен завой и съм вътре.  

   Карайки по улиците на Пиза не съм впечатлен от нищо. Съвсем обикнове град, приятен между другото, в атмосферата витае нещо, не знам какво, но е приятно. И не- не е нито миризма на макарони, нито на пица, да не се обърка някой. Улиците чисти, но с тях съм свикнал и в Испания, макар след България да ми правят добро впечатление. Намирам паркинг някъде около центъра и се оказвам съвсем близо до най- голямата им туристическа забележителност.

image

   
Излизайки от паркинга подминахме някакви разкопки...


image

   
...но какви са и що са- табела нямаше.


image

   Портата,  през която стигнах до площада с кулата. Всъщност цяло малко кварталче е оградено от висока стена и на определени помеждутъци има порти като тази.
  
И ето ни вече пред самата кула!

image

   Мамка му, ама тя наистина е наклонена!!!
  
Да не си помислите, че не съм вярвал- вярвах, ама едно е да вярваш, друго е да го видиш със собствени очи. Макар, нали знаете, какво е казал шопа в зоологическата след като видял жирафа? Те такова животно нема! Ама ей на- стърчи си и хич и не пука вярвате или не! Дори, сигурно от солидарност, околните дървета растат наклонени...

image

   ...абе наживо бяха по- наведени като че ли. Мхм, трябва да си поприказвам с фотоапарата.

image

   Статуя на Ромул и Рем, заедно с отгледалата ги вълчица. Какво прави тук, те нали са основатели само на Рим, не на цяла Италия? Е карай, то Рим без това е наблизо.

image

   Ето и една чешмичка.
  
Честно казано, често съм чувал за кулата в Пиза, както че е построена за камбанария, но никога досега не се бях замислял защо някой ще строи самотна камбанария...а то било заради близката църква...пардон, водят го катедрала, макар на външен вид да не е нещо забележимо.

image

   Е, зрелищна е все пак, няма спор.

image

   
Добре де, добре cindy, стига си ми дишала във врата, признавам си- красива е. За съжаление същият този ден беше затворена за посещение. Хаха, пак си намерих причина да съм недоволен!

image

image

   
Ех, най- сетне да пекне малко слънце, че да направя една по- хубава снимка. Не успях да разбера каква е тази кръгла постройка, част от църковният комплекс. Тя също беше затворена за туристи, а другата половина на покрива беше оголена откъм керемиди. Явно и предстои ремонт.

image

   
А ето и главната порта, през която се стига до църковният комплекс...е ако си паркирал от подходящата страна разбира се.

image

   
И разбира се- къде бива да има туристически обект и да няма сергийка с дрънкулки?
image

   
А то тук сергийките цяла улица, а има и отвън. Брей, викам си, това италианците са големи търговци. Е, заблудата ми трая кратко- повечето търговци се оказаха мароканци.
image

   
И тук гълъбите са свикнали със хората.
image

image

   Ама пък и туристите си спират да си правят салатата където им хрумне, стига да е на припек.
  
И ето- времето пак напредна, време е да потеглям. Чао Пиза, може би ще се видим пак, кой знае.

  
Оп! Изненадааааа. Пътят Пиза- Генуа е затворен. Защо ли? Ами ето защо...

image

   
Попреваляло явно. Направих снимката от платената магистрала, тя явно е на по- високо и основата и е по- стабилна, защото тази гледка се виждаше и от двете страни. Точно от другата страна на тези дръвчета, но около 2 метра по- надолу се намира шосето. Е, явно скоро никой няма да мине от там. До нови срещи.


  


Тагове:   Италия,   път,   кула,   наклонена,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eleonoraknyazheva - Обективът ти
02.03.2010 23:58
е уловил все красиви гледки.
Благодаря за разходката. :)
цитирай
2. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 00:04
blogniia написа:
Благодаря ти за разходката там не съм имала късмета да отида. Аз май все на север ходя.

На мен така ми се виеше пътя. Инак бях предвидил да мина и през Венеция и Сирмионе, на езерото "Lago di Guardia", малко над Верона. Бях чел за него в един блог тук, не мога да се сетя в момента как се пишеше жената...нещо от сорта на маркиза...нямам идея, надявам се, ако влезе тук, да не ми се разсърди, забравил съм. Но обстоятелствата така се стекоха, че и двата пъти пътувах само в южна и западна Италия.
цитирай
3. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 00:05
eleonoraknyazheva написа:
е уловил все красиви гледки.
Благодаря за разходката. :)

Господ да благослови обектива Елеoнoра, че като познавам задапаратното устройство...
цитирай
4. kardzhali - Разходката беше изключително приятна.
03.03.2010 10:01
Снимките са чудни, а и разказа-толкова естествен и приятен...все едно и аз съм там...така се почувствах :–)Благодаря:-)
цитирай
5. cindy - vojnyt,
03.03.2010 11:01
радвам се, че поне нещо ти е харесало! :)))

Била съм на лаго ди Гарда и в Сирмионе и други градчета около него, хубаво е. В Сирмионе има крепост и къщата на Мария Калас е там.

През Флоренция мина ли?
:)
цитирай
6. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 13:21
Кърджали, радвам се, че ти е допаднало, макар да смятам, че описанията все ми куцат. Ама някой ден ще задобрея, обещавам.{:
цитирай
7. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 13:27
Синди защо бре? То и в Монако ми харесаха някои неща, даже си признах. {:
През Флоренция не можах, пътят ми минаваще край Рим, но него рещих да не го разглеждам засега, нужни са поне 2/3 дни там. Като минимум.
А за Сирмионе специално ме е яд, но съм го сложил в графата за следващото пътуване.
Исках да посетя и Генуа между другот, но точно след Рим бях скъсал ремък и италианците ме оръсиха много добре за смяната му, та реших този път да пропусна. Но се радвам че минах през Пиза.
цитирай
8. mileidi46 - :))))
03.03.2010 17:32
Ne sam markiza..ama ne bix se razsardila i markiza da sam!!
Vsi4ko dobro ,ama ne razbrax otkade si vleznal v Italia,za da otide6 v Ispaniq??
Nqkakav neveroqten mar6rut mi se struva..ne si li vleznal prez Sloveniq na Triest???
Mnogo mi e liubopitno!! A Pisa si e v Florenziq(oblast)...ili Toskana kakto i vikat italianzite...Osven ako nie balgarite ne nari4ame Firenze -grad--Florenziq..neznam.
Da ne si vleznal v Italia prez Garziq??
цитирай
9. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 17:36
Ааа милейди, ти беше. Абе имам смътен спомен аз... В Италия влязох през Гърция, да. Минах през Бари. Хвалиха ми го този град, но нямах време да го разгледам- първият път бях посред нощ там, а вторият след 16 часа с ферибот ми се искаше да отхвърля малко километри-, но доколкото видях по улиците, които минах- нищо особено. Но пък там ядох върховна пица- 4 сирена (Quatrro Formagi). Беше невероятна.
цитирай
10. mileidi46 - Maiko mila,
03.03.2010 21:06
prekosil si zqla Italiq za ide6 v Ispaniq??.Ne e li nai -kratkiqt pat da vlezne6 v Sarbiq na Kalotina??Ot Triest do Genova sa 3-4 4asa pat...i po4ti si vav Franziq kato stigne6 Genova..
Ama ti si znae6 sigurno...iskal si da poobikalq6.
A pizata--si e xubava!! Az xaresva ,,napoletana''-do nas edni napolitanzi pizari se podvizavat i mnogo 4esto gi polzvame..
prepora4vam ti na Lago di Garda da ide6 lqtoto,sigurna sam,4e mnogo 6te ti xaresa...
Pozdravi!!
цитирай
11. cindy - voinyt,
03.03.2010 22:07
за Рим специално 2-3 дни са малко. Бях там 5 дни и пак ми останаха работи за доразглеждане.
Във Флоренция бях само един ден и също имам какво още да видя.
Понеже за мен като потомствен пътешественик, не е идеята само да отметна някой град като видян.
Естествено, че няма начин човек за кратко време всичко да види. Защото се пренасища и не може повече някак да оценява нещата.

Затова във Флоренция приключих с Палацо Векио - толкова неверятно гот се почувстах там, че не исках да ходя другаде и да си "развалям вкуса в устата" . :)
Преди това ходихме по моста на златарите до двореца Пити, където е "Каещата се Магдалена" на Тициан, както и други шедьоври.
А още преди това имахме обиколка по Флоренция - катедралата, къщата на Данте и т.н.

Искам само да кажа, че времето никога не стига - това си е "зарибяването" - елате пак!!!!

Но лично на мен такива воаяжи ми действат адски позитивно и пак ще отида, колко му е! :))))))
цитирай
12. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.03.2010 01:02
Милейди, през Сърбия не минах защото не ми харесва, а и на отиване нямах паспорт- беше ми изтекъл. Така че ми идва добре. А и покрай ферибота спестявам достакаране, а разходите накрая са същите.
През Сирмионе да мина лятото е просто невъзможно, защото тогава е периодът в който работя. Знаеш как е- туристически сезон.
цитирай
13. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.03.2010 01:05
Синди, аз знам, че 2/3 дни са малко. Но минимум толкова са нужни за да видиш нещичко поне. Но, честно казано, мен поначало си ме влекат по- малките градчета, особено ако няма туристи. Предпочитам да се наслаждавам на природата, отколкото на човешкото изкуство. Поради тази причина не съм пил кафе в никой град. Обикновено спирах в някое крайпътно кръчме в планините. Там атмосферта е...незаменима.
цитирай
14. cindy - Като каза планината
04.03.2010 11:48
и се сетих за Швейцария :)
Иди там пий кафе, много ще ти хареса :))
цитирай
15. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.03.2010 11:52
О да Швейцария и Германия, в частност Бавария, са ми записани в графика от малък...Скалистите планини в щатите и те...абе ще видим докъде ще стигна накрая...
цитирай
16. анонимен - Ех...
06.03.2010 20:18
Чеде, като ти чета писанията, не знам защо, изведнъж се сетих за Алеко Константинов и "До Чикаго и назад". Май си прописал. Пиши, чеде, пиши... Не се знае на коя стена може да има вратичка...
цитирай
17. анонимен - toshoes
07.03.2010 23:19
snimkite naistina sa jubavi . Zashto nqkoi neshta mislq che sa mi poznati. Naistina jubava razjodka
цитирай
18. анонимен - На първо време може да ни зарадваш ...
23.03.2010 17:08
На първо време може да ни зарадваш със снимки от Пиринеите....Все пак имат връх висок 3404 метра....
цитирай
19. cerise - Снимките и на
21.04.2010 00:00
мен ми допаднаха, особено много някой от тях ...:) поздравления! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: voinyt
Категория: Други
Прочетен: 732512
Постинги: 84
Коментари: 584
Гласове: 1936
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031